dag 2 - Reisverslag uit Combe, Malawi van Ella Meems - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Combe, Malawi van Ella Meems - WaarBenJij.nu

dag 2

Blijf op de hoogte en volg Ella

25 September 2017 | Malawi, Combe

Eerste werkdag vandaag: veel handen schudden, allemaal nieuwe gezichten voor mij, ik weet zeker dat ik maar een paar namen kan onthouden. Vervolgens ben ik op groep 1 neer gezet, hier blijf ik voorlopig. Na een kennismaking met de groepshoofd is mij wel duidelijk dat ze hier een extra iemand kunnen gebruiken. De groepshoofd draait vandaag 3 diensten achter elkaar: een nachtdienst, ochtenddienst en daarna de middagdienst tot 21:00 uur. Daarmee heeft ze volgens mij 24 uur op de groep gestaan.
Op de groep zijn 10 bewoners en er zijn op de nachtdienst na aldoor 2 medewerkers. Morgen begin ik om 7:00 uur en zal dan helpen om de bewoners uit bed te halen, te douchen en eten te geven. Om ongeveer 10 uur krijgen ze nog wat te drinken en om 13 uur een warme maaltijd, die voor de meesten gepureerd is ivm slikproblemen.
De warmte is redelijk goed te doen. Zweten hoort nu bij het dagelijks bewegen net als kijken, eten of ademen en daardoor douche ik wat vaker dan ik gewend was.
Na het werk werd ik gevraagd door de beheerder van mijn huisje of ik meeging naar commewijne om mensen op te halen. Natuurlijk wil ik dat wel.
Eenmaal in het busje bleek het verkeer in Paramaribo behoorlijk vast te staan. Het was een chaos. Zelfs kruispunten stonden vol en als een auto wil afslaan dan doet is dat gewoon dwars door het verkeer heen zelfs als dat betekend dat ie daarna het hele kruispunt blokkeerde en niemand meer een kant uit kan

  • 26 September 2017 - 07:26

    Anneke :

    Zo dat geeft wel een goed gevoel he dat je nodig bent! Veel geduld met her verkeer dus, maar he hebt fiets, doet die het ook?
    Hoe is je huisje? Heerlijk dat warme weer!
    Liefs

  • 26 September 2017 - 10:31

    Mariël :

    Leuk om te lezen mam! En wat fijn dat je werk kan doen waar je ze goed mee kan helpen, dan krijg je vast een hoop waardering uit je werk.

    Benieuwd naar je volgende verslag. :)

    Xx

  • 26 September 2017 - 19:27

    Ria :

    Ha Ella, mooi om je verhalen te lezen en zo met je mee te kunnen leven! Je zult heel veel bijzondere ervaringen opdoen denk ik in zo'n totaal andere wereld.
    Een heel goede tijd gewenst. Groetjes...

  • 26 September 2017 - 22:23

    Alie:

    Hee Ella. Leuk om te lezen over wat je doet en beleeft. Hele andere wereld daar. Veel plezier en genieten in het werk. Liefs.

  • 27 September 2017 - 09:57

    Mama:

    Mooi Ella dat je goed aangekomen bent. Bedankt je het verslagje, goed om te lezen. Pas goed op jezelf. En ik lees vast weleens weer wat van jou.liefs mama

  • 28 September 2017 - 08:24

    Alette:

    Hey tante, leuk om zo mee te lezen met je.
    Fijne en mooie tijd daar gewenst :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Combe

Suriname

Van 23 sept. 2017 t/m 13-03-2018

Recente Reisverslagen:

30 September 2017

poging 3 vandaag

30 September 2017

28, 29 en 30 september

25 September 2017

verschillende landen

25 September 2017

dag 2

24 September 2017

de reis is begonnen
Ella

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 18825

Voorgaande reizen:

23 September 2017 - 13 Maart 2018

Suriname

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: