Dieren en regen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ella Meems - WaarBenJij.nu Dieren en regen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ella Meems - WaarBenJij.nu

Dieren en regen

Blijf op de hoogte en volg Ella

19 Oktober 2017 | Suriname, Paramaribo

Iets over de dieren die ik hier zie en de planten. Zie foto's.
De kikker of pad komt mij elke avond opzoeken. En.....hij is niet alleen, er zitten heel veel in de tuin hier.

Gister ben ik op mijn fiets naar de supermarkt gegaan. Toen ik daar was begon het heeeel hard te regenen. tijdens het wachten tot de regen ophield, in gesprek geweest met een aardige man. Hij stond met regenjas dicht en pet op ook te wachten, ondanks zijn beschermende kleding ging hij niet door de regen. Ik begreep dat niet. Toen het dan eindelijk droog was stapten we beiden op de fiets hij de ene kant op, ik de andere. Bij de weg gekomen zag ik dat ie helemaal blank stond met bruin water, de auto reden langzaam. Maar ik moest nog opstappen en dat wilde ik niet doen in die diepen plas. Bovendien hebben de wegen hier heel veel diepe gaten en diepe geulen met hoge of geen stoepranden. Dat alles kon ik dus niet zien. Nadat ik het bekeken had bedacht ik dat ik maar gewoon de weg op moest en dan maar achter een auto fietsen. Dat ging goed. Anderen konden er niet langs maar gelukkig reden ze toch al niet snel. En ik was blij dat ze niet gingen stilstaan want dan had ik wel in het water moeten gaan staan. Op een kruispunt sloeg ik af en toen werd het nog erger. Tot mij enkels door het regen water fietsen. Ik ben gelukkig niet in een geul of gat terecht gekomen.
Bij mijn huisje aangekomen ontdekte ik een meer tot aan het zand. Ik woonde tijdelijk aan het water met eigen zandstrand

  • 21 Oktober 2017 - 01:35

    Marianne :

    Ah, je bent nu eindelijk in Paramaribo. Gelukkig zeg. (-: en je woont tijdelijk aan een meer. veel regen, dus. Is dat kort en hevig? Ik hoop het, misschien ook 'last' van ophelia? Of heeft Suriname een regenseizoen? Ik weet dat niet. Temperatuur blijft wel fijn, hoop ik.

  • 21 Oktober 2017 - 03:28

    Ella Meems:

    Ja in Paramaribo, ben zelf ook benieuwd hoe lang ik daar blijf

  • 21 Oktober 2017 - 03:31

    Ella Meems:

    Zag dat de foto’s bij “ omdat het kan” zijn terecht gekomen. Sorry, er blijft nog steeds iets niet goed gaan.

  • 21 Oktober 2017 - 08:12

    Hannie:

    Een verblijf met belevenissen. Geniet! Groetjes

  • 22 Oktober 2017 - 20:03

    Ben Bolt:

    Hallo Ella, hier zijn wij ook eens weer in de lucht. Hebben soms moeite om je te vinden. fijn dat het goed gaat. Voordeel van veel water op de weg is dat je kunt zwemmen als je geen fiets hebt.

  • 23 Oktober 2017 - 00:06

    Ella Meems:

    Haha Ben, klopt. Elk nadeel heeft zijn voordeel......of is het precies andersom.

  • 25 Oktober 2017 - 20:57

    Hilde Koops:

    Hoi Ella leuk om jouw verhalen te lezen.
    En wat je allemaal beleefd daar dat vind ik wel leuk. Ik hoop dat je nog een leuke tijd hebt en dat ik nog veel mag Lezenvan jou.
    Groetjes Hilde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Februari 2018

Lang geleden

31 December 2017

Einde van het jaar.

16 December 2017

Het lijkt.........

05 December 2017

4 december

20 November 2017

Lang geleden.
Ella

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 18829

Voorgaande reizen:

23 September 2017 - 13 Maart 2018

Suriname

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: