poging 3 vandaag - Reisverslag uit Combe, Malawi van Ella Meems - WaarBenJij.nu poging 3 vandaag - Reisverslag uit Combe, Malawi van Ella Meems - WaarBenJij.nu

poging 3 vandaag

Blijf op de hoogte en volg Ella

30 September 2017 | Malawi, Combe

Donderdag na het werk bij een collega vrijwilligster langs geweest in haar appartement, zij verblijft liever niet op het terrein en huurt daarom zelf iets voor de periode van 3 maanden. Zij komt hier al een aantal jaren en kon mij dan ook goede tips en een mooi boekje te leen geven.
Helaas is zij er nog maar een week.
Vrijdag had het activiteiten team een gezellige dag georganiseerd voor de bewoners en hun verzorgers. Er was zang, muziek en dans. Natuurlijk mag daar eten en drinken niet ontbreken.
Vrijdag ook mijn was in een, mij aangewezen en uitgelegde, wasmachine gewassen. Deze machine moet je handmatig bedienen: water met zeep in de machine doen dan de was en op 15 min zetten, daarna knop omzetten en het water er laten uitlopen, vervolgens water erin om te spoelen, water er weer uit, vervolgens weer water er in, spoelen, en er weer uit, enz tot het water schoon is, dan de kletsnatte boel in de centrifuge doen en je bent klaar. Toen ik daarnee bezig was kwam Björn langs om te vertellen dat het hun privé machine was. Oeps. Hij heeft mij later verteld welke machine ik wel kan gebruiken en hij heeft ook gelijk een sleutel geregeld zodat ik er ook bij kan. Dit is weer een andere machine: was erin, knop op: minder, medium of vol water. Daarna knop op het programma en klaar.
Deze week op 3 verschillende manieren de was ( eerste was handwas) gedaan maar geen daarvan is zoals thuis in Nederland.
Vandaag naar een westerse supermarkt, Tulip, geweest. Mijn favoriete donkere brood met zonnebloempitten gevonden, ik helemaal blij.

  • 01 Oktober 2017 - 05:37

    Hermine:

    Eindelijk gelukt, balen zeg als je een heel verslag getypt hebt en dan ineens ben
    je alles kwijt. Is mij ook wel wel overkomen. Baaaaaaaalen

  • 01 Oktober 2017 - 05:43

    Hermine :

    En nu zie ik dat maar de helft van wat ik schreef geplaatst is! Hoe kan dat nou??
    Wat een gedoe die eerste wasmachine, gelukkig wekte de laatste automatisch.
    Fijne zondag vandaag en een plezierige nieuwe week gewenst!

  • 01 Oktober 2017 - 12:20

    Hannie:

    Leuk om je belevenissen te volgen!
    Je bent een kanjer.

  • 01 Oktober 2017 - 14:46

    Marianne:

    Gelukkig zeg, je verveeld je niet (-; een gezellige, Surinaamse aktiviteitendag? Tijd om een Surinaams kleed aan te schaffen denkik. Of heb je dat al?

  • 01 Oktober 2017 - 16:14

    Hilde Koops:

    Hoi Ella,

    Ik vind leuk om je verhalen te lezen wat je meemaakt. Ik hoop nog veel te lezen in de tijd dat je daar bent.


    Groetjes Hilde

  • 01 Oktober 2017 - 19:56

    Betsy:

    Hè gelukt met je verslag, wat een gedoe.. maar leuk om te lezen wat je hebt beleefd. Dat de was doen zo'n happening kan zijn, Haha ... succes jij, liefs van hier

  • 02 Oktober 2017 - 14:05

    Ben En Gini:

    Hallo Ella. het heeft even geduurd voor we je te pakken hadden. we leven met je mee en zijn in gedachten ook een beetje in Suriname. sterkte en groetjes.

  • 13 Oktober 2017 - 02:01

    Madelon:

    Ha die Ella!
    Ik heb je gevonden!!
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen en te merken dat ook jij je weg in het Suriname aan het zoeken bent.
    Zó herkenbaar!

    Ik krijg enorme heimwee als ik de foto's zien en kan niet wachten totot een volgend verslag.
    Wanneer je eenmaal weet hoe deze site werkt, is het een fantastisch iets

    Meid, ik wens je alle goeds toe enne.....schiet eens op met je verhalen hier te posten.

    En veel succes met je werk in huize Betheljada!

    Brasa!
    Madelon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Combe

Suriname

Van 23 sept. 2017 t/m 13-03-2018

Recente Reisverslagen:

30 September 2017

poging 3 vandaag

30 September 2017

28, 29 en 30 september

25 September 2017

verschillende landen

25 September 2017

dag 2

24 September 2017

de reis is begonnen
Ella

Actief sinds 28 Aug. 2017
Verslag gelezen: 734
Totaal aantal bezoekers 18822

Voorgaande reizen:

23 September 2017 - 13 Maart 2018

Suriname

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

28 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: